En webshop er fremtidens nye forretningsmodel for flere virksomheder

Webshop er betegnelsen for en butik (shop) på internettet (web), der gør at kunderne kan finde en vare på en hjemmeside, bestille og betale for den, og derefter modtage den med posten. Denne forretningsmodel er blevet mere og mere populær, både hos kunder og for virksomheder.

Kunderne elsker at kunne handle hjemmefra foran computeren, og virksomhederne er vilde med at spare tusindvis af kroner til f.eks. husleje og ansatte. Det giver mange logistik fordele at drive en webshop, men det er ingen walk-over. Der er rigtig mange overvejelser man skal gøre sig, når man vil lave en professionel hjemmeside med webshop.

Forskellen mellem en fysisk butik og en webshop

Har man truffet beslutningen om at lave en webshop, er det vigtigt at vide, at det koncept som virker i en fysisk butik, ikke nødvendigvis virker på en internetbutik. Én af forklaringerne er at målgruppen er lidt anderledes skruet sammen – det er for eksempel ikke alle 60 til 70 årige, der surfer på internettet.

Dine produkter skal egne sig til internethandel, og til målgrupper, og så skal det være en fordel at foretage købet på din hjemmeside i forhold til at gå ned i en tilsvarende butik i byen. Og der er rigtig mange andre vigtige faktorer, der er afgørende for om man får succes med sin webshop.

Faldgruber, fiasko eller succes

Derfor går flere og flere til eksperter før de går i gang med projektet – at starte en webshop. Og det kan klart anbefales, hvis man vil undgå de mange faldgruber der er, og dermed sikre det bedste grundlag for succes med det nye projekt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *